Kategorie
Niniejszy regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży dokonywanej przez przedsiębiorcę IPHARM 2 Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Oświęcimie, za pośrednictwem strony internetowej: www.alleco.pl/cart?apteka-4-pory-roku-bedzin oraz określa zasady i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem strony internetowej pod adresem: www.alleco.pl/cart?apteka-4-pory-roku-bedzin
1. Definicje.
a) Allecco – Allecco Sp. z o.o., z siedzibą w Mysłowicach 41-409, ul. Białobrzeska 45, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 741194, prowadzonym przez Sąd Rejonowy Katowice - Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, posiadająca kapitał zakładowy w wysokości 4 310 000,00 PLN i NIP: 6462972261.
b) Apteka Wysyłkowa – Apteka „4 Pory Roku” znajdująca się w Będzinie, przy ul. Józefa Bema 1a, 42-500 Będzin, prowadzona na podstawie zezwolenia wydanego przez Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego w Katowicach nr DNAiH.8520.1.58.2015z dnia 15 kwietnia 2015 r. z późn. zm.
c) Apteka Stacjonarna – apteka realizująca zamówienie składane w ramach Rezerwacji z wykorzystaniem funkcjonalności Serwisu. Aktualna lista Aptek Stacjonarnych dostępna jest w Serwisie pod adresem: https://www.allecco.pl/apteki
d) Dzień roboczy – oznacza dzień tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
e) Hasło – ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Klienta podczas Rejestracji, wykorzystywany w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta.
f) Klient / Usługobiorca – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, będąca konsumentem w rozumieniu art. 221 K.C. oraz osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego w rozumieniu art. 7aa Ustawy o prawach konsumenta, korzystająca z Serwisu po zarejestrowaniu w Serwisie lub korzystająca z Serwisu bez rejestracji.
g) Konto Klienta/Konto – indywidualny dla każdego Klienta panel, uruchomiony na jego rzecz przez Allecco, zgodnie z zasadami zawartymi w Regulaminie Serwisu Allecco.pl dostępnym pod linkiem https://www.allecco.pl/strony/regulamin_serwisu.html po dokonaniu przez Klienta Rejestracji. Klient uzyskuje dostęp do Konta Klienta za pomocą Loginu i Hasła. Klient loguje się na swoje Konto po dokonaniu Rejestracji w Serwisie pod adresem: https://www.allecco.pl/customer/action/register
h) Login – adres poczty elektronicznej, podany przez Klienta podczas Rejestracji, służący do logowania się do Konta.
i) Operator płatności - osoba prawna, która zgodnie z art. 60 ust. 1 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych, uzyskała zezwolenie na prowadzenie działalności w charakterze instytucji płatniczej. Lista operatorów płatniczych z których usługi można skorzystać za pośrednictwem Strony dostępna jest w zakładce: https://www.allecco.pl/strony/delivery_prices.html
j) Podmiot wykonujący działalność leczniczą – wykonujący działalność leczniczą w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 5 Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, dokonujący zakupów w Aptece.
k) Podmiot prowadzący praktykę weterynaryjną – podmiot świadczący usługi w zakresie medycyny weterynaryjnej.
l) Produkt – produkt leczniczy (za wyjątkiem produktów leczniczych wydawanych na receptę) lub produkt inny niż leczniczy (m.in. suplementy diety, kosmetyki, wyroby medyczne) dopuszczony do sprzedaży na terenie Rzeczypospolitej Polskiej sprzedawany przez Aptekę za pośrednictwem Strony. Lista Produktów dostępna jest w Serwisie.
m) Prawo farmaceutyczne – ustawa z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne.
n) Rejestracja – założenie przez Klienta Konta poprzez podanie danych, wymienionych w formularzu rejestracji konta i dopełnienie czynności rejestracyjnych, w tym zaakceptowanie niniejszego Regulaminu.
o) Rozporządzenie w sprawie wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych – rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 26 marca 2015 r., w sprawie wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych.
p) Serwis – serwis dostępny pod adresem www.allecco.pl, administrowany przez ALLECCO, w ramach którego ALLECCO świadczy drogą elektroniczną usługi, umożliwiające Klientowi przeglądanie treści zawartych w Serwisie oraz umożliwia Klientowi przekierowanie na Stronę, gdzie Klient może zawrzeć z Apteką Wysyłkową umowę sprzedaży na odległość lub umowę rezerwacji Produktu leczniczego zawieraną i realizowaną przez wybraną przez Klienta Aptekę Stacjonarną.
q) Sprzedaż Wysyłkowa – umowa sprzedaży na odległość Produktów, z wyjątkiem produktów leczniczych wydawanych na receptę, zawarta za pośrednictwem Strony pomiędzy Apteką Wysyłkową, a Klientem zgodnie z niniejszym Regulaminem Sprzedaży Wysyłkowej.
r) Strona – strona internetowa dostępna pod adresem www.alleco.pl/cart?apteka-4-pory-roku-bedzin prowadzona przez Aptekę Wysyłkową.
s) Umowa Sprzedaży / Sprzedaż wysyłkowa – umowa sprzedaży Produktu zawierana pomiędzy Klientem, a Apteką Wysyłkową za pośrednictwem Strony.
t) Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
u) Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
v) Zamówienie – prawidłowo wypełniony elektroniczny formularz zamówienia wysyłany przez Klienta w celu zamówienia Produktu oferowanego przez Aptekę Wysyłkową.
2. Postanowienia ogólne.
2.1. Sprzedaż Produktów za pośrednictwem Strony jest prowadzona przez IPHARM 2 Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Oświęcimiu, al. Słowackiego 1, 32-600 Oświęcim, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000386368, REGON 12152987600000, NIP 9442235130, kapitał zakładowy w wysokości 5.000,00 złotych, w ramach apteki ogólnodostępnej pod nazwą: Apteka „4 Pory Roku” znajdującej się w Będzinie, przy ul. Józefa Bema 1a, 42-500 Będzin, prowadzona na podstawie zezwolenia wydanego przez Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego w Katowicach nr DNAiH.8520.1.58.2015 z dnia 15 kwietnia 2015 r. z późn. zm.
2.2. W sprawach związanych ze sprzedażą Produktów za pośrednictwem Strony można kontaktować się z Apteką Wysyłkową pod adresem korespondencyjnym: Apteka „4 Pory Roku” znajdująca się w Będzinie przy ul. Józefa Bema 1a, 42-500 Będzin, adres e-mail: kontakt@apteka4poryroku.pl bądź pod numerem telefonu 32 360 23 95. Apteka Wysyłkowa będzie się kontaktować z Klientem na podany w trakcie rejestracji adres e–mail lub na podany numer przez Klienta numer telefonu.
2.3. Warunkiem korzystania z usług dostępnych w Serwisie jest dostęp do sieci Internet, dostęp do poczty elektronicznej i przeglądarka internetowa umożliwiająca wyświetlanie stron internetowych.
2.4. Ogłoszenia, cenniki i inne informacje o Produktach w Serwisie nie stanowią oferty sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do zawarcia Umowy Sprzedaży.
2.5. Informacje dotyczące Produktów publikowane w Serwisie, mają charakter wyłącznie informacyjny i identyfikacyjny.
2.6. Treści publikowane w Serwisie nie stanowią porad o charakterze medycznym, nie stanowią diagnozy, nie mogą być podstawą diagnozy ani zaleceń w zakresie leczenia. Przed użyciem produktu leczniczego należy zapoznać się z ulotką zawierającą wskazania, przeciwwskazania, dane dotyczące działań niepożądanych i dawkowania, oraz informacje dotyczące stosowania produktu leczniczego. W przypadku wątpliwości skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany może zagrażać życiu i zdrowiu.
2.7. Treści publikowane w ramach Serwisu chronione są prawami własności intelektualnej. Żaden element treści Serwisu nie może być wykorzystywany, reprodukowany, powielany, kopiowany w inny sposób, modyfikowany czy używany bez wyraźnej, uprzedniej zgody Allecco, przy czym Allecco nie wyraża zgody do publikowania jakiejkolwiek części niniejszej Serwisu na innej stronie internetowej czy w innym medium (w formie pisemnej, elektronicznej lub innej) bądź jako część usługi komercyjnej.
2.8. Wszelkie treści, elementy graficzne, oznaczenia publikowane w Serwisie chronione są prawami autorskimi, wobec czego zabronione jest jakiekolwiek ich kopiowanie w celu dalszego rozpowszechniania.
3. Produkty objęte Sprzedażą wysyłkową
3.1. Z zastrzeżeniem poniższych punktów, asortyment produktów dostępnych w Serwisie obejmuje produkty lecznicze, wyroby medyczne, środki specjalnego przeznaczenia żywieniowego, produkty kosmetyczne, środki higieniczne, suplementy diety, przedmioty do pielęgnacji niemowląt i chorych, i inne, dopuszczone do obrotu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej do sprzedaży w aptekach i posiadające wszelkie wymagane przepisami prawa pozwolenia i atesty.
3.2. Sprzedaż wysyłkowa nie obejmuje:
3.2.1. produktów leczniczych wydawanych z przepisu lekarza,
3.2.2. produktów leczniczych wydawanych bez recepty, których wydawanie jest ograniczone wiekiem pacjenta (18 lat),
3.2.3. produktów leczniczych dostępnych bez recepty zawierających w składzie: pseudoefedrynę, kodeinę lub dekstrometorfan,
3.2.4. produktów leczniczych, wyrobów medycznych oraz środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego, jeżeli do jego wydania niezbędne jest przedłożenie zapotrzebowania przez Podmiot wykonujący działalność leczniczą lub inny podmiot oraz do Podmiotów prowadzących praktykę weterynaryjną, dla których wymaga jest recepta ad usum proprium, a także produktów zawierających środki odurzające lub substancje psychotropowe wydanych na podstawie zgody otrzymanej od Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego. Sprzedaż wysyłkowa na rzecz Podmiotu wykonującego działalność leczniczą jest możliwa w odniesieniu do kosmetyków i innych produktów dostępnych w Aptece nieobjętych ww. kategoriami produktów.
3.2.5. produktów wymagających warunków chłodniczych lub innych specjalnych warunków.
3.3. Klient może kupić produkty opisane w pkt 3.2 niniejszego Regulaminu wyłącznie w aptece, korzystając z rezerwacji z odbiorem osobistym w Aptece Stacjonarnej, zgodnie z „Regulaminem rezerwacji produktów za pośrednictwem serwisu www.allecco.pl” dostępnym pod linkiem: https://www.allecco.pl/strony/regulamin_rezerwacji_produktow.html
3.4. Apteka Wysyłkowa może prowadzić sprzedaż Produktów na rzecz przedsiębiorców, z uwzględnieniem ograniczeń wynikających z właściwych przepisów oraz z wyjątkiem produktów leczniczych, w stosunku do których Klient lub przedsiębiorca nabywający produkt leczniczy może złożyć wyłącznie Zamówienie dotyczące liczby Produktów przeciętnie zamawianej na potrzeby indywidualne Klienta lub na potrzeby własne przedsiębiorcy nabywającego produkt (niekomercyjne). Serwis nie pośredniczy w sprzedaży produktów leczniczych w celu ich dalszej odsprzedaży przez nabywcę na rzecz podmiotów trzecich. W przypadku podejrzenia naruszenia powyższej zasady, Apteka Wysyłkowa ma prawo odmówić realizacji Zamówienia. Odmowa zawiera uzasadnienie, w szczególności, zgodne z pkt 4.10 niniejszego Regulaminu poniżej. Odmowy są archiwizowane przez Aptekę Wysyłkową. W każdym przypadku gdy to stosowne Apteka Wysyłkowa będzie żądała od przedsiębiorcy niezbędnych dokumentów do dokonania sprzedaży, w szczególności zapotrzebowania.
3.5. Jeżeli określone postanowienia niniejszego Regulaminu będą dotyczyć tylko określonej grupy lub kategorii Produktów, zostanie to wyraźnie zaznaczone w treści Regulaminu.
3.6. Apteka Wysyłkowa nie prowadzi obrotu hurtowego produktami leczniczymi w rozumieniu art. 72 ust. 3 ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne, ani nie zbywa produktów leczniczych podmiotom będącym uczestnikami tego obrotu, w tym w szczególności innym aptekom ogólnodostępnym, punktom aptecznym, hurtowniom farmaceutycznym, a także innym nieuprawnionym podmiotom.
4. Składanie i realizacja zamówień.
4.1. W celu zamówienia Produktu oferowanego przez Aptekę Wysyłkową, Klient zobowiązany jest wypełnić elektroniczny formularz zamówienia, a następnie wysłać prawidłowo wypełniony elektroniczny formularz Zamówienia.
4.2. Klient może złożyć Zamówienie zarówno bez dokonywania bezpłatnej Rejestracji w Serwisie jak i po dokonaniu takiej Rejestracji oraz założeniu indywidualnego Konta. Szczegóły dotyczące Rejestracji oraz założenia Konta, znajdują się w Regulaminie Serwisu Allecco.pl dostępnego pod linkiem https://www.allecco.pl/strony/regulamin_serwisu.html
4.3. Klient może składać Zamówienia za pośrednictwem Strony przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
4.4. Sprzedaż wysyłkowa realizowana jest w ramach Strony przez Aptekę Wysyłkową na rzecz Klienta co oznacza, że do zawarcia umowy sprzedaży Produktu dochodzi bezpośrednio pomiędzy Apteką Wysyłkową, a Klientem.
4.5. Złożenie Zamówienia na Stronie możliwe jest jedynie po osiągnieciu kwoty minimalnej. Aktualna wysokość minimalnej kwoty Zamówienia dostępna jest w Serwisie w zakładce https://www.allecco.pl/strony/delivery_prices.html
4.6. Złożenie Zamówienia następuje w momencie kliknięcia w elektronicznym formularzu pola: „ZAMAWIAM I PŁACĘ”. Złożenie Zamówienia, po jego potwierdzeniu przez Aptekę Wysyłkową w sposób określony w pkt 4.8 poniżej, będzie skutkować obowiązkiem zapłaty ceny sprzedaży i kosztów dostawy Produktów.
4.7. Warunkiem przyjęcia Zamówienia do realizacji jest podanie przez Klienta wszystkich informacji niezbędnych do jego realizacji, tj.:
4.7.1. imię i nazwisko (nazwa) Klienta, adres, adres e-mail, numer telefonu kontaktowego, sposób płatności, sposób dostawy
4.7.2. imię i nazwisko (nazwa) odbiorcy zamówionych Produktów, adres, numer telefonu kontaktowego, jeśli nie są zgodne z danymi Klienta;
4.7.3. nazwa, dawka, wielkość opakowania, postać farmaceutyczną oraz liczbę zamawianych Produktów.
4.8. Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje potwierdzenie rejestracji Zamówienia poprzez wysyłkę wiadomości e-mail: („Nowe zamówienie nr XXX”). W kolejnym kroku następuje weryfikacja dostępności produktów objętych zamówieniem. Po zakończeniu weryfikacji dostępności produktów objętych Zamówieniem, Klient otrzymuje email potwierdzający przyjęcie zamówienia: „Potwierdzenie przyjęcia zamówienia nr XXX” albo email odmawiający realizacji Zamówienia zgodnie z postanowieniami pkt 4.9-4.10. Z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji zostaje zawarta Umowa Sprzedaży Produktów. Po nadaniu Zamówienia, Klient otrzymuje wiadomość email” „Zamówienie nr XXX zostało nadane”).
4.9. O dostępności lub braku dostępności produktu, potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia lub odmowie przyjęcia Zamówienia, Allecco informuje Klienta w terminie do 3 dni roboczych, od dnia otrzymania potwierdzenia rejestracji Zamówienia. Odbywa się to poprzez przesłanie Klientowi, na podany w trakcie składania Zamówienia adres e-mail lub telefonicznie, stosownej wiadomości zawierającej informację o potwierdzeniu Zamówienia lub odmowie przyjęcia Zamówienia wraz z uzasadnieniem, zawierającym podstawę odmowy z uwzględnieniem zapisów w pkt. 4.10 niniejszego Regulaminu poniżej, chyba, że przekazanie powyższej informacji we wskazanym powyżej terminie będzie niemożliwa z powodu działania siły wyższej. W przypadku podania niepełnych lub błędnych danych może istnieć konieczność weryfikacji Zamówienia drogą elektroniczną lub telefoniczną.
4.10. Apteka Wysyłkowa zastrzega sobie prawo odmowy realizacji Zamówienia w następujących przypadkach:
4.10.1. formularz Zamówienia nie został wypełniony poprawnie, a Apteka Wysyłkowa nie może skontaktować się z Klientem w celu weryfikacji danych;
4.10.2. Produkt został wycofany z obrotu lub wstrzymany w obrocie na terenie RP po złożeniu Zamówienia przez Klienta, ale przed jego realizacją/ skompletowaniem;
4.10.3. istnieje uzasadnione podejrzenie, że wydanie zamówionych Produktów może zagrażać życiu lub zdrowiu pacjenta;
4.10.4. zrealizowanie Zamówienia skutkowałoby naruszeniem przez Aptekę Wysyłkową przepisów prawa dotyczących prowadzenia obrotu detalicznego produktami leczniczymi i bezpośredniego zaopatrywania ludności w produkty lecznicze.
4.11. Klient jest na bieżąco informowany, za pośrednictwem generowanych automatycznie wiadomości e-mail o statusie Zamówienia.
4.12. Do wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych oraz wyrobów medycznych objętych niniejszym Regulaminem nie stosuje się Ustawy o prawach konsumenta, z wyjątkiem przepisów art. 12 ust. 1 pkt 1-12 i ust. 2, art. 13, art. 14, art. 15 ust. 1 i 3, art. 19, art. 21-24 oraz art. 38 pkt 1, 3-6 i 8 ww. ustawy, które mają zastosowanie do Sprzedaży Wysyłkowej ww. produktów. Przedmiotowe przepisy odnoszą się m.in. do obowiązków informacyjnych Apteki Wysyłkowej wobec Klienta oraz form jego wypełnienia.
5. Ceny i płatności
5.1. Ceny Produktów uwidocznione na Stronie podane są w złotych polskich i są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Ceny Produktów nie zawierają kosztów dostawy Produktów.
5.2. Produkty podlegają sprzedaży według ceny obowiązującej w chwili złożenia Zamówienia.
5.3. Cena produktów leczniczego wydawanych bez recepty, wyrobów medycznych, kosmetyków, suplementów diety, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego podane na Stronie są cenami maksymalnymi. Wiążąca cena za ww. produkty podawana jest przed zawarciem Umowy Sprzedaży.
5.4. Klient kupując Produkty może skorzystać z następujących form płatności:
5.4.1. sprzedaż wysyłkowa – Aktualna lista rodzaju płatności dostępna jest w zakładce „Dostawa i płatność” : https://www.allecco.pl/strony/delivery_prices.html
5.4.2. płatności tzw. szybkim przelewem przez Internet realizowane są za pośrednictwem zewnętrznych dostawców usług płatniczych. W celu dokonania płatności takim przelewem Klient zostanie przekierowany na strony internetowe wybranego dostawcy. Przed dokonaniem płatności Klient powinien każdorazowo zapoznać się z regulaminem świadczenia usług przez dostawcę płatności oraz z treścią żądanych przez niego zgód. Skorzystanie z takich zewnętrznych dostawców może wiązać się z dodatkowymi opłatami, które zawarte są w cennikach takich dostawców.
5.5. W przypadku płatności za pobraniem w ramach Sprzedaży wysyłkowej naliczana jest opłata, o której wysokości Klient otrzymuje informację na etapie składania Zamówienia.
6. Paragony i faktury VAT
6.1. Klient poprzez akceptację niniejszego Regulaminu wyraża zgodę na przesłanie paragonu i/lub faktury imiennej lub VAT (jeżeli Klient zaznaczył podczas Zamówienia, że chce otrzymać fakturę imienna lub VAT) w formie elektronicznej podczas składania Zamówienia zgodnie z art.106n i art. 111 ust. 3a lit. b) ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. Klient może również otrzymać dokument sprzedaży w formie drukowanej, dołączonej do przesyłki.
6.2. Dostarczenie paragonu fiskalnego i/lub faktury imiennej lub VAT w formie elektronicznej następuje w postaci linku do pobrania paragonu fiskalnego lub faktury VAT wysłanego na adres e-mail Klienta.
6.3. W przypadku zmiany adresu lub adresu e-mail, na który mają być przesyłane paragony lub faktury, Klient zobowiązany jest do niezwłocznego przekazania aktualnych danych. Klient może wycofać akceptację na przysyłanie paragonów fiskalnych lub faktur imiennych lub VAT w formie elektronicznej w drodze pisemnej lub elektronicznej.
6.4. Faktury na rzecz Klienta będącego osobą fizyczną wystawiane są bez ograniczeń.
6.5. Do sprzedaży i wystawienia faktury VAT dla Podmiotów wykonujących działalność leczniczą przy sprzedaży kosmetyków i innych produktów dostępnych w Aptece a niestanowiących produktów leczniczych, wyrobów medycznych oraz środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego, nie ma konieczności przedstawiania zapotrzebowania ani zgody WIF, wystarczające jest złożenie Zamówienia i podanie właściwych danych niezbędnych do wystawienia faktury.
6.6. Do sprzedaży i wystawienia faktury VAT dla Podmiotów wykonujących działalność weterynaryjną przy sprzedaży kosmetyków i innych produktów dostępnych w Aptece, a niestanowiących produktów leczniczych, wyrobów medycznych oraz środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego, nie ma konieczności przedstawiania zapotrzebowania ani zgody WIF, wystarczające jest złożenie Zamówienia i podanie właściwych danych niezbędnych do wystawienia faktury.
7. Dostawa Produktów.
7.1. Apteka Wysyłkowa zobowiązana jest dostarczyć Produkt będący przedmiotem Umowy Sprzedaży zgodny z Umową Sprzedaży.
7.2. Klient zobowiązany jest do odbioru zamówionych Produktów.
7.3. Dostawa obejmuje terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
7.4. Tylko w przypadku zawarcia Umowy Sprzedaży, wysyłka Produktów nastąpi w ciągu 1-5 Dni roboczych od momentu otrzymania przez Klienta potwierdzenia skompletowania Zamówienia na wskazany w Zamówieniu adres e-mail. Więcej informacji znajduje się w zakładce „Dostawa i płatność” pod adresem: https://www.allecco.pl/strony/delivery_prices.html
7.5. Sprzedaż wysyłkowa Produktu leczniczego, z wyjątkiem produktów leczniczych wydawanych z przepisu lekarza jest realizowana przez Aptekę Wysyłkową jako Zamówienie obejmujące dostawę za pośrednictwem firmy kurierskiej z uwzględnieniem wymogów określonych przepisami regulującymi warunki wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych wydawanych bez przepisu lekarza.
7.6. Klient otrzymuje informację o możliwych sposobach, dostępnych terminach i kosztach dostawy poprzez formularz Zamówienia przed Zawarciem Umowy Sprzedaży. Dodatkowo Klient otrzymuje potwierdzenie istotnych informacji dotyczących dostawy w wiadomości e-mail zawierającej potwierdzenie Zamówienia. Aktualne koszty dostawy określone są w zakładce „Dostawa i płatność” pod adresem: https://www.allecco.pl/strony/delivery_prices.html
8. Reklamacje. Przepisy ogólne
8.1. Apteka Wysyłkowa jest zobowiązana do sprzedaży i dostarczania Produktów zgodnych z Umową Sprzedaży.
8.2. Apteka Wysyłkowa ponosi wobec Klienta odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży.
8.3. Reklamację należy zgłosić w następujący sposób:
8.3.1. Pisemnie, np. na formularzu reklamacyjnym, skierowanym na adres Apteki Wysyłkowej, tj. na adres: „Apteka „4 Pory Roku” znajdującej się w Będzinie, przy ul. Józefa Bema 1a, 42-500 Będzin,
8.3.2. elektronicznie na adres e-mail: kontakt@apteka4poryroku.pl
8.3.3. telefonicznie pod nr tel. 32 360 23 95.
8.4. Reklamacja winna zawierać informacje o przyczynach reklamacji, żądanie Klienta oraz informacje pozwalające zidentyfikować Klienta i Produkt, tj. numer Zamówienia, datę zakupu produktu, imię i nazwisko Klienta, dane adresowe Klienta, adres poczty elektronicznej Klienta. Do reklamacji można dołączyć także dokumentację fotograficzną reklamowanego produktu. W braku przekazania przez Klienta informacji niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji, Apteka Wysyłkowa niezwłocznie zwróci się do Klienta o ich uzupełnienie.
8.5. Apteka Wysyłkowa dokona rozpatrzenia reklamacji i powiadomi Klienta o jego wyniku w terminie 14 dni od dnia otrzymania kompletnej informacji niezbędnej do rozpatrzenia reklamacji, w formie pisemnej bądź elektronicznej, na wskazany przez Klienta adres/adres e-mail.
8.6. W przypadku uwzględnienia reklamacji, Apteka Wysyłkowa ponownie przesyła, na swój koszt, prawidłowe Produkty bądź zwraca cenę sprzedaży Produktów (całą w przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży bądź część w przypadku obniżenia ceny Produktu). Jeżeli Klient przesłał Produkt do Apteki Wysyłkowej w inny sposób niż za pośrednictwem kuriera wskazanego i opłaconego przez Aptekę Wysyłkową, Apteka Wysyłkowa zwraca Klientowi koszty przesyłki reklamacyjnej na wskazany przez Klienta rachunek bankowy.
8.7. W przypadku Produktów innych niż produkty lecznicze, objętych gwarancją, uprawnienia z tego tytułu można wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej. W przypadku braku zgodności Produktów z Umową sprzedaży Klientowi z mocy prawa przysługują środki ochrony prawnej ze strony i na koszt Apteki Wysyłkowej. Gwarancja nie ma wpływu na te środki ochrony prawnej.
8.8. W przypadku decyzji o zwrocie uiszczonej za Produkt ceny, Apteka Wysyłkowa ustali z Klientem sposób takiego zwrotu.
8.9. W przypadku decyzji o uznaniu zwrotu produktu leczniczego lub wyrobu medycznego za zasadny, Apteka Wysyłkowa ustali z Klientem sposób przesłania niewadliwego produktu leczniczego lub wyrobu medycznego.
9. Reklamacje produktów leczniczych i wyrobów medycznych
9.1. W odniesieniu do produktu leczniczego, środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego lub wyrobu medycznego zakupionego w ramach Sprzedaży wysyłkowej za pośrednictwem Strony oraz wydawanego z Apteki Wysyłkowej odstąpienie od umowy oraz zwrot nie przysługuje, z wyjątkiem sytuacji opisanej w pkt 9.2 poniżej.
9.2. Możliwy jest zwrot produktu leczniczego lub wyrobu medycznego wydanego z Apteki Wysyłkowej z powodu wady jakościowej, niewłaściwego wydania lub sfałszowania produktu leczniczego.
9.3. W przypadku zwrotu produktów leczniczych oraz wyrobów medycznych w sytuacjach opisanych w pkt 9.2 powyżej oraz w przypadku Umów sprzedaży zawieranych przez Klientów niebędących Konsumentami, do postępowania reklamacyjnego stosuje się art. 556 i następne ustawy Kodeks Cywilny, zgodnie z procedurą opisaną w niniejszym punkcie oraz w pkt 8 niniejszego Regulaminu powyżej.
9.4. Jeżeli Produkt ma wadę, Klient może:
9.4.1. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny Produktu albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, chyba że Apteka Wysyłkowa niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Produkt wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Produkt był już wymieniony lub naprawiany przez Aptekę Wysyłkową albo Apteka Wysyłkowa nie uczyniła zadość obowiązkowi wymiany Produktu na wolny od wad lub usunięcia wady.
9.4.2. żądać wymiany Produktu wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Apteka Wysyłkowa jest obowiązana wymienić Produkt wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
9.5. Apteka Wysyłkowa może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową Sprzedaży Produktu wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Apteka Wysyłkowa.
9.6. Apteka Wysyłkowa odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna Produktu zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania tego Produktu Klientowi. Klient może wykonać uprawnienia, o których mowa w 9.4 powyżej, w terminie jednego roku od dnia stwierdzenia wady Produktu, przy czym dla Klientów, którzy są Konsumentami, termin na wykonanie uprawnienia nie może być krótszy niż termin dwóch lat od stwierdzenia wady. Jeżeli określony termin przydatności Produktu do użycia kończy się po upływie dwóch lat od dnia wydania rzeczy Klientowi, Apteka Wysyłkowa odpowiada z tytułu rękojmi za wady tego Produktu stwierdzone przed upływem tego terminu. Do zachowania terminu wystarczy zgłoszenie reklamacji przed jego upływem.
9.7. W przypadku wad prawnych Produktu, Klient ma prawo żądać od Apteki Wysyłkowej dostarczenia Produktu wolnego od wad, wymiany Produktu, złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży lub żądać obniżenia ceny Produktu z powodu wady Produktu, tak jak zostało to opisane w pkt 9.4 powyżej. Klient może wykonać uprawnienia, o których mowa w niniejszym punkcie, w terminie jednego roku od dnia, w którym Klient dowiedział się o istnieniu wady, a jeżeli Klient dowiedział się o istnieniu wady dopiero na skutek powództwa osoby trzeciej – od dnia, w którym orzeczenie wydane w sporze z osobą trzecią stało się prawomocne, przy czym bieg tego terminu w odniesieniu do Konsumenta nie może się skończyć przed upływem dwóch lat od dnia wydania Produktu Konsumentowi.
9.8. Składając reklamację, Klient zobowiązany jest dostarczyć wadliwe Produkty Aptece Wysyłkowej na adres Apteki Wysyłkowej, tj. Apteka „4 Pory Roku” w Będzinie, przy ul. Józefa Bema 1a, 42-500 Będzin. Koszt dostawy reklamowanego Produktu do Apteki Wysyłkowej ponosi Apteka Wysyłkowa. Odbiór od Klienta reklamowanego Produktu może odbyć się za pośrednictwem firmy kurierskiej, na koszt Apteki Wysyłkowej.
10. Reklamacje innych produktów
10.1. W przypadku Umowy sprzedaży Produktów innych niż produkty lecznicze, wyroby medyczne oraz środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego wydawane z Apteki Wysyłkowej stosuje się przepisy Ustawy o prawach konsumenta. Stosowna procedura opisana została w niniejszym pkt 10 oraz pkt 8 niniejszego Regulaminu powyżej. W takim postępowaniu reklamacyjnym dotyczącym Konsumenta stosuje się przepisy art. 43a i następne ustawy o prawach konsumenta.
10.2. Apteka Wysyłkowa ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu do użycia jest dłuższy. Apteka Wysyłkowa nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności Produktu z Umową sprzedaży określonego w zdaniu poprzednim, jeżeli brak ten podstępnie zataiła.
10.3. Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową sprzedaży, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany. Apteka Wysyłkowa może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy lub Apteka Wysyłkowa może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Apteki Wysyłkowej. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Apteki Wysyłkowej, może ona odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową sprzedaży.
10.4. Apteka Wysyłkowa dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został on poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z Umową sprzedaży, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w jakim Konsument go nabył.
10.5. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Apteka Wysyłkowa, która odbiera od Konsumenta Produkt na swój koszt. Sposoby udostępnienia Aptece Wysyłkowej towaru do odbioru określone są w zakładce “Zwroty” pod adresem: https://www.allecco.pl/strony/zwroty_i_reklamacje.html
10.6. Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową sprzedaży, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy: (i) Apteka Wysyłkowa odmówiła lub nie doprowadziła Produktu do zgodności z umową, (ii) brak zgodności Produktu z umową występuje nadal, mimo że Apteka Wysyłkowa próbowała doprowadzić Produkt do zgodności z umową; (iii) brak zgodności Produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego żądania naprawy lub wymiany (iv) z oświadczenia Apteki Wysyłkowej lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi ona Produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
10.7. Apteka Wysyłkowa zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
10.8. W razie odstąpienia od umowy ze względu na niezgodność Produktu z umową Konsument niezwłocznie zwraca Produkt Aptece, na jej koszt. Sposoby udostępnienia Aptece Produktu do odbioru określone są w zakładce “Zwroty i Reklamacje” pod adresem: https://www.allecco.pl/strony/zwroty_i_reklamacje.html
10.9. Apteka Wysyłkowa zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania.
10.10. Apteka Wysyłkowa dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
11. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży.
11.1. Z zastrzeżeniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa, Konsument, który zawarł Umowę Sprzedaży, może od niej odstąpić bez podawania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia otrzymania zamówionego Produktu. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje na wszystkie Produktu oferowane przez Aptekę Wysyłkową, z wyjątkiem produktów leczniczych, wyrobów medycznych oraz środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego.
11.1.1. Do zachowania terminu, o którym mowa w pkt 11.1 powyżej, wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży przed jego upływem na adres Apteki Wysyłkowej: IPHARM 2 Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Oświęcimiu, al. Słowackiego 1, 32-600 Oświęcim lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e–mail Apteki Wysyłkowej: kontakt@apteka4poryroku.pl
11.2. Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu. Pouczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży zawarte jest w Załączniku nr 2 do Regulaminu.
11.3. W razie odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Umowa Sprzedaży uważana jest za niezawartą.
11.4. Konsument zobowiązany jest do zwrotu Produktów niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
11.5. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
11.6. Jeżeli ze względu na swój charakter Produkt nie może zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą, Apteka Wysyłkowa informuje Konsumenta o formie odesłania i kosztach zwrotu Produktu w zakładce “Zwroty i Reklamacje” pod adresem: https://www.allecco.pl/strony/zwroty_i_reklamacje.html
11.7. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Aptekę Wysyłkową, Apteka Wysyłkowa nie jest obowiązana do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
11.8. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z Produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
11.9. Apteka Wysyłkowa zobowiązana jest do zwrotu dokonanych przez Konsumenta płatności, tj. ceny Produktu oraz kosztów dostawy Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Aptekę Wysyłkową), niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Apteka Wysyłkowa dokonuje zwrotu wyżej wskazanych płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. W przypadku płatności dokonanej za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych PayU, Apteka Wysyłkowa dokonuje zwrotu płatności otrzymanej od Konsumenta na rachunek bankowy Konsumenta.
11.10. Apteka Wysyłkowa może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
11.11. W wykonaniu obowiązku informacyjnego wynikającego z art. 12 ust. 1 pkt 12 Ustawy o prawach konsumenta, a także z uwzględnieniem postanowień pkt 11.1 powyżej, Apteka Wysyłkowa informuje, że prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
11.11.1. o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
11.11.2. w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
11.11.3. w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
11.11.4. w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu, np. kosmetyki;
11.11.5. w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
12. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur.
12.1. Każdemu przysługuje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń zgodnie z procedurą Internetowego Rozstrzygania Sporów opracowaną przez Komisję Europejską dostępną na stronie internetowej:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL
12.2. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami stron internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
• http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
• http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
• http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
13. Postanowienia końcowe.
13.1. Niezależnie od innych postanowień niniejszego Regulaminu, niektóre usługi i funkcjonalności opisane w niniejszym Regulaminie mogą nie być dostępne w danym momencie lub na danym obszarze geograficznym. Część usług i funkcjonalności może również zostać czasowo zawieszona lub wyłączona, inne mogą być wdrażane etapami.
W przypadku gdy dana usługa i/lub funkcjonalność są dostępne, jest ona realizowana zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych Klientów przez Aptekę Wysyłkową zawarte są w Polityce ochrony prywatności dostępnej na Stronie w zakładce: https://www.allecco.pl/strony/polityka_prywatnosci.html
13.2. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawartej Umowy Sprzedaży następuje poprzez (1) udostępnienie Regulaminu na Stronie, oraz (2) przesłanie Konsumentowi wiadomości e-mail na adres wskazany w Koncie Klienta lub w formularzu Zamówienia Produktu.
13.3. Apteka Wysyłkowa zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu z przyczyn organizacyjnych, prawnych lub technicznych. O każdej zmianie Regulaminu Apteka Wysyłkowa powiadomi Klientów, umieszczając stosowną informację na Stronie z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu oraz wysyłając widomość e-mail o planowanych zmianach do zarejestrowanych Klientów. W braku zgody na zaproponowaną zmianę Regulaminu, Klient może w trybie natychmiastowym zrezygnować z korzystania z usług Apteki Wysyłkowej i usunąć swoje Konto. Do Zamówień złożonych przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, stosuje się postanowienia Regulaminu w brzmieniu obowiązującym w dniu złożenia Zamówienia.
13.4. Regulamin podlega prawu polskiemu. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się przepisy prawa polskiego.
13.5. Sądem właściwym jest sąd właściwy rzeczowo i miejscowo dla miejsca zamieszkania lub siedziby Klienta.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 22.11.2024 r.
Załącznik nr 1
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat:
IPHARM 2 Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Al. Słowackiego 1, 32-600 Oświęcim
Dotyczy Apteka „4 Pory Roku” znajdująca się w Będzinie, przy ul. Józefa Bema 1a, 42-500 Będzin
Email: kontakt@apteka4poryroku.pl
tel: 32 360 23 95
Ja …………………………………………… niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów:
……………………………………………
……………………………………………
Data odbioru ……………………………………………
Imię i nazwisko konsumenta …………………………………………… ……………………………………………
Adres konsumenta ……………………………………………. ……………………………………………
Data złożenia odstąpienia ……………………………………………
Podpis konsumenta (tylko jeżeli formularz jest przesłany w wersji papierowej)
Załącznik nr 2
POUCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
Prawo odstąpienia od umowy – informacje ogólne
Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny, z wyjątkiem produktów leczniczych, wyrobów medycznych i środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego, które zgodnie zobowiązującymi przepisami nie podlegają zwrotowi po ich wydaniu z apteki (Ustawa z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne).
Ponadto uprawnienie do odstąpienia od umowy wyłączone jest:
Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować IPHARM 2 Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, al. Słowackiego 1, 32-600 Oświęcim , prowadzącą aptekę Apteka „4 Pory Roku”, Józefa Bema 1a, 42-500 Będzin, e-mail: kontakt@apteka4poryroku.pl o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład poprzez wysłanie pisma pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną na ww. adres).
Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem ww. terminu.
Skutki odstąpienia od umowy.
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy oferowany przez nas sposób dostarczenia), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania produktu przez Aptekę Wysyłkową lub dostarczenia dowodu odesłania Produktu do Apteki Wysyłkowej, w zależności od tego, które zdarzenia nastąpi wcześniej.
Proszę odesłać lub przekazać nam produkt na adres Apteki Wysyłkowej, Apteka „4 Pory Roku”, Józefa Bema 1a, 42-500 Będzin, adres e-mail: kontakt@apteka4poryroku.pl , niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo towar przez upływem 14 dni.
Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu produktu. Apteka Wysyłkowa jest zobowiązana do odebrania produktu na swój koszt, jeżeli ze względu na charakter produktu nie można go odesłać w zwykły sposób pocztą i jeżeli produkt został dostarczony do Konsumenta do miejsca, w którym zamieszkiwał w chwili zawarcia Umowy.
Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości produktu wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczająca poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.