Kategorie
1. POSTANOWIENIA WSTĘPNE
1.1. Niniejszy Regulamin stanowi regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
1.2. Regulamin definiuje następująco poniższe pojęcia:
Allecco / Usługodawca – Allecco Sp. z o.o., z siedzibą w Mysłowicach 41-409, ul. Białobrzeska 45, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 741194, prowadzonym przez Sąd Rejonowy Katowice - Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, posiadająca kapitał zakładowy w wysokości 4 310 000,00 PLN i NIP: 6462972261.
Apteka Wysyłkowa – apteka prowadząca Sprzedaż wysyłkową z wykorzystaniem funkcjonalności Serwisu. Aktualna lista Aptek Wysyłkowych dostępna jest w Serwisie pod adresem: https://www.allecco.pl/strony/Legaln.html
Apteka Stacjonarna – apteka realizująca zamówienie składane w ramach Rezerwacji z wykorzystaniem funkcjonalności Serwisu. Aktualna lista Aptek Stacjonarnych dostępna jest w Serwisie pod adresem: https://www.allecco.pl/apteki
Hasło – ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Klienta podczas Rejestracji, wykorzystywany w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta.
Klient / Usługobiorca – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, będąca konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego oraz osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego w rozumieniu art. 7aa ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, korzystająca z Serwisu po zarejestrowaniu w Serwisie lub korzystająca z Serwisu bez rejestracji.
Konto Klienta / Konto – indywidualny dla każdego Klienta panel, uruchomiony na jego rzecz w Serwisie po dokonaniu przez Klienta Rejestracji pod adresem: https://www.allecco.pl/customer/action/register. Klient uzyskuje dostęp do Konta za pomocą Loginu i Hasła zdefiniowanych w procesie Rejestracji.
Login – adres poczty elektronicznej, podany przez Klienta podczas Rejestracji, służący do logowania się do Konta.
Operator Płatności – osoba prawna, która zgodnie z art. 60 ust. 1 ustawy z dnia 19 sierpnia
2011 r. o usługach płatniczych, uzyskała zezwolenie na prowadzenie działalności w charakterze instytucji płatniczej. Lista operatorów płatniczych, z usług których można skorzystać za pośrednictwem Serwisu dostępna jest w zakładce: https://www.allecco.pl/strony/delivery_prices.html
Produkt – produkt leczniczy, w tym produkt leczniczy wydawany na receptę, lub produkt inny niż leczniczy (m.in. suplementy diety, kosmetyki, wyroby medyczne), dopuszczony do sprzedaży na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Lista Produktów dostępna jest w Serwisie.
Rejestracja – założenie przez Klienta Konta w Serwisie poprzez podanie danych wymienionych w formularzu rejestracji konta i dopełnienie czynności rejestracyjnych, w tym zaakceptowanie niniejszego Regulaminu.
Rezerwacja – usługa umożliwiająca Klientowi zarezerwowanie Produktu w wybranej przez niego Aptece Stacjonarnej, w której nastąpić ma odbiór własny zamówionego Produktu, zgodnie z Regulaminem rezerwacji produktów. Produkty lecznicze wydawane na receptę mogą być wyłącznie przedmiotem Rezerwacji.
Sprzedaż Wysyłkowa – umowa sprzedaży na odległość Produktów, z wyjątkiem produktów leczniczych wydawanych na receptę, zawarta pomiędzy Apteką Wysyłkową, a Klientem zgodnie z Regulaminem sprzedaży wysyłkowej.
Serwis – serwis dostępny pod adresem www.allecco.pl, administrowany przez ALLECCO, w ramach którego ALLECCO świadczy drogą elektroniczną usługi, umożliwiające Klientowi przeglądanie treści zawartych w Serwisie oraz złożenia zamówienia, tj. zawarcie umowy sprzedaży na odległość (realizowanej przez Aptekę Wysyłkową) lub rezerwacji Produktu, realizowanej przez wybraną przez Klienta Aptekę Stacjonarną.
Umowa – umowa o świadczenie usług elektronicznych polegających na udostępnieniu Klientom przez Allecco Serwisu oraz świadczeniu poprzez niego Usług.
Usługa– usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę z wykorzystaniem funkcjonalności Serwisu.
2. RODZAJE I ZAKRES USŁUG ŚWIADCZONYCH W RAMACH SERWISU ALLECCO
2.1. W ramach Serwisu Klient może dokonać następujących czynności:
2.1.1. rejestracja i prowadzenie Konta,
2.1.2. udostępnienie Klientom wewnętrznej wyszukiwarki produktów,
2.1.3. przekazywanie informacji z zakresu ochrony zdrowia,
2.1.4. możliwość przejścia na stronę internetową Apteki Wysyłkowej w celu zawarcia umowy Sprzedaży Wysyłkowej Produktów z Apteką Wysyłkową,
2.1.5. możliwość dokonania Rezerwacji Produktów w wybranej przez Klienta Aptece Stacjonarnej,
2.1.6. możliwość przejścia na stronę internetową Operatora Płatności w celu zapłaty ceny sprzedaży, w przypadku zawarcia umowy, o której mowa w ppkt. 2.1.4.
2.2. Przeglądanie informacji z zakresu ochrony zdrowia, Sprzedaż Wysyłkowa, Rezerwacja, jak również przejście na stronę internetową Operatora Płatności możliwe są bez Rejestracji.
3. WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
3.1. Minimalne wymagania techniczne niezbędne do korzystania z Serwisu to:
3.1.1. Komputer lub telefon z dostępem do Internetu;
3.1.2. Dostęp do poczty elektronicznej;
3.1.3. Przeglądarka internetowa.
3.2. Klient zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu od chwili rozpoczęcia korzystania z Serwisu.
3.3. Zakazane jest w szczególności dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym i inne korzystanie przez Klienta z Serwisu w sposób sprzeczny z prawem, Regulaminem lub dobrymi obyczajami, w tym w sposób naruszający prawa Allecco lub osób trzecich.
3.4. Klient obowiązany jest do wprowadzania w Serwisie danych zgodnych ze stanem faktycznym. Wprowadzenie nieprawidłowych lub nieprawdziwych danych przez Klienta może skutkować niemożliwością realizacji danej usługi.
3.5. Treści publikowane w ramach Serwisu chronione są prawami własności intelektualnej. Żaden element treści Serwisu nie może być wykorzystywany, reprodukowany, powielany, kopiowany w inny sposób, modyfikowany czy używany bez wyraźnej, uprzedniej zgody Allecco, przy czym Allecco nie wyraża zgody do publikowania jakiejkolwiek części niniejszej Serwisu na innej stronie internetowej czy w innym medium (w formie pisemnej, elektronicznej lub innej) bądź jako część usługi komercyjnej.
3.6. W celu zapewnienia działania Serwisu zgodnie z prawem i dobrymi obyczajami Usługodawca stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne.
3.7. W sytuacji korzystania przez Klienta z Serwisu w sposób niezgodny z prawem, niniejszym Regulaminem lub dobrymi obyczajami Usługodawca uprawniony jest do wezwania Klienta do zaprzestania kwestionowanych działań. W braku dostosowania się do wezwania, Usługodawca uprawniony jest czasowego wstrzymania świadczenia usług na rzecz Klienta lub usunięcia jego Konta, co równoznaczne będzie z rozwiązaniem umowy o świadczenie usług przez ALLECCO w trybie natychmiastowym z winy Klienta.
3.8. Decyzje Usługodawcy o czasowym wstrzymaniu świadczenia usług lub usunięciu Konta Klienta, o których mowa w ust. 3.7., przekazywane będą na adres e-mail Klienta wskazany przy Rejestracji i wymagają uzasadnienia.
3.9. Klientowi przysługuje prawo do odwołania się od decyzji, o której mowa w pkt. 3.8 w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Odwołanie należy kierować na adres e-mail info@allecco.pl.
4. WARUNKI ZAWIERANIA I ROZWIĄZYWANIA UMÓW W SERWISIE ALLECCO.PL
4.1. Umowa zostaje zawarta w momencie założenia Konta albo, jeśli Klient korzysta z Serwisu bez zakładania Konta, w momencie rozpoczęcia korzystania z Serwisu przez Klienta, tj. w momencie załadowania Serwisu w przeglądarce Klienta.
4.2. Rejestracja Konta następuje poprzez wypełnienie dostępnego w Serwisie, interaktywnego formularza rejestracji, dostępnego w zakładce „Zarejestruj się” https://www.allecco.pl/customer/action/register
4.3. Na podany w formularzu rejestracyjnym adres e-mail zostanie wysłana wiadomość wskazująca sposób potwierdzenia Rejestracji.
4.4. Z chwilą potwierdzenia Rejestracji zostaje założone Konto Klienta, a także dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną pomiędzy Klientem a ALLECCO, na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.
4.5. Umowa zawierana jest na czas nieoznaczony.
4.6. Klient może rozwiązać umowę o świadczenie przez ALLECCO usług drogą elektroniczną w każdym czasie bez podawania przyczyny poprzez wysłanie wiadomości na adres e-mail info@allecco.pl . Rozwiązanie umowy równoznaczne jest z usunięciem Konta z Serwisu, jeżeli Klient takie konto założył. Klient ma możliwość również samodzielnego usunięcia Konta. W sytuacji, w której Klient nie założył Konta, Umowa zostaje rozwiązana w momencie opuszczenia przez Klienta Serwisu, bądź zrealizowania Sprzedaży Wysyłkowej albo Rezerwacji dokonanej przez Klienta bez zakładania Konta.
4.7. W terminie 14 dni od zawarcia Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną., Klient może od niej odstąpić bez podania przyczyn. Zasady odstąpienia od umowy, w tym wzór formularza o odstąpieniu od umowy, z którego Klient może skorzystać, określone są w Załączniku nr 1 do Regulaminu.
5. TREŚCI PUBLIKOWANE W SERWISIE
Treści publikowane w Serwisie nie stanowią porad o charakterze medycznym, nie stanowią diagnozy, nie mogą być podstawą diagnozy ani zaleceń w zakresie leczenia. Przed użyciem produktu leczniczego należy zapoznać się z ulotką zawierającą wskazania, przeciwwskazania, dane dotyczące działań niepożądanych i dawkowania oraz informacjami dotyczącymi stosowania produktu leczniczego. W przypadku wątpliwości należy skonsultować się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany może zagrażać życiu i zdrowiu.
6. TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO
6.1. Klient może złożyć reklamację dotyczącą kwestii związanych z funkcjonowaniem Serwisu. Reklamacje można składać pisemnie tradycyjna pocztą na adres: Allecco Sp. z o.o., z siedzibą w Mysłowicach 41-409, ul. Białobrzeska 45, drogą elektroniczną poprzez przesłanie wiadomości na adres: info@allecco.pl lub telefonicznie pod numerem 32 744 35 62.
6.2. Reklamacje dotyczące Sprzedaży Wysyłkowej należy kierować bezpośrednio do Apteki Wysyłkowej na adres: Apteka „4 Pory Roku”, ul. Józefa Bema 1a, 42-500 Będzin, drogą elektroniczną poprzez przesłanie wiadomości na adres: kontakt@apteka4poryroku.pl lub telefonicznie pod numerem: 32 360 23 95
6.3. Reklamacje dotyczące Rezerwacji należy kierować do Apteki Stacjonarnej będącej stroną Rezerwacji. Dane kontaktowe Aptek Stacjonarnych są dostępne na stronie: https://www.allecco.pl/strony/delivery_point.html .
6.4. Reklamacje są rozpatrywane w terminie 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego. Klient zostanie poinformowany o sposobie rozpoznania reklamacji na adres e-mail wskazany podczas Rejestracji, a jeśli Klient korzysta z Serwisu bez Rejestracji, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu reklamacyjnym.
6.5. Klient ma możliwość pozasądowego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych za pomocą unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Chcąc skorzystać z tego rozwiązania, należy wypełnić formularz znajdujący się na stronie unijnej platformy ODR.
6.6. Niezależnie od złożenia reklamacji na adres Apteki, w tym reklamacji złożonych na adres Apteki, w sposób opisany w pkt 6.2, Klient może kierować wszelkie pytania, opinie i wnioski dotyczące funkcjonowania Serwisu na adres info@allecco.pl.
7. DANE OSOBOWE
W ramach świadczenia usług w Serwisie mogą być przetwarzane dane osobowe Klienta. Informacje na temat zasad przetwarzania tych danych znajdują w Polityce Prywatności Serwisu pod adresem: https://www.allecco.pl/strony/polityka_prywatnosci.html
8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
8.1. Ogłoszenia, cenniki i inne informacje o Produktach publikowane w Serwisie nie stanowią oferty sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do zawarcia Umowy sprzedaży na odległość lub Rezerwacji Produktu.
8.2. Informacje dotyczące Produktów publikowane na Stronie, mają charakter wyłącznie informacyjny i identyfikacyjny.
8.3. ALLECCO ma prawo zmiany Regulaminu Serwisu w przypadku zmiany przepisów prawa lub zmiany sposobu lub zasad działalności Serwisu bądź wprowadzenia nowych funkcjonalności Serwisu. Wszelkie zmiany nastąpią w odpowiednim zakresie, co najmniej 7 dni przed wprowadzeniem zmienionego Regulaminu poprzez umieszczenie go w Serwisie oraz dodatkowo poprzez wysyłkę zmienionego Regulaminu na adres e-mail podany podczas Rejestracji. Klient, który nie zgadza się na zmiany może rozwiązać umowę w trybie natychmiastowym poprzez wysłanie wiadomości na adres e-mail info@allecco.pl.
8.4. Regulamin Serwisu podlega prawu polskiemu. W sprawach nieuregulowanych postanowieniami Regulaminu stosuje się przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną lub ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
8.5. W przypadku powstania sporu pomiędzy Usługodawca a Klientem sądem właściwym do jego rozpoznania jest sąd właściwy rzeczowo i miejscowo dla miejsca zamieszkania lub siedziby Klienta.
8.6. Niniejszy Regulamin obowiązuje od 22.11.2024 r.
Załącznik nr 1
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat:
Allecco Sp. z o.o., z siedzibą w Mysłowicach 41-409
ul. Białobrzeska 45
NIP: 6462972261,
Ja ……………………………………………… niniejszym informuję o moim odstąpieniu od Umowy o świadczenie usług drogą elektronicznych polegających m.in. na prowadzeniu Konta Klienta oraz powiązanych czynności
……………………………………………
……………………………………………
Data zawarcia umowy ……………………………………………
Imię i nazwisko konsumenta …………………………………………… ……………………………………………
Adres konsumenta ……………………………………………. ……………………………………………
Data złożenia odstąpienia ……………………………………………
Podpis konsumenta (tylko jeżeli formularz jest przesłany w wersji papierowej)
Załącznik nr 2
POUCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
Prawo odstąpienia od umowy – informacje ogólne
Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy z Allecco objętej niniejszym Regulaminem o świadczenie usług drogą elektroniczną.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować Allecco Sp. z o.o., z siedzibą w Mysłowicach 41-409, ul. Białobrzeska 45, e-mail: info@allecco.pl o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład poprzez wysłanie pisma pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną na ww. adres).
Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem ww. terminu.
Skutki odstąpienia od umowy.
W związku z faktem, iż usługa prowadzenia Konta Klienta oraz powiązane usługi oferowane przez Allecco są bezpłatne i stanowi osobną od sprzedaży towarów usługę, w przypadku odstąpienia od umowy zawartej pomiędzy Allecco a Klientem o świadczenie usług drogą elektronicznych Konto Klienta zostaje usunięte, a Allecco nie ma obowiązku zwrotu płatności.