Kategorie
Niniejszy regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób Rezerwacji dokonywanej przez Allecco Sp. z o.o., z siedzibą w Mysłowicach 41-409, ul. Białobrzeska 45, NIP:6462972261, REGON: 380854970, za pośrednictwem strony internetowej: www.allecco.pl zwanej dalej „Serwis”.
1. Definicje.
a) Allecco - Allecco Sp. z o.o., z siedzibą w Mysłowicach 41-409, ul. Białobrzeska 45 zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 741194, prowadzonym przez Sąd Rejonowy Katowice - Wschód W Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, posiadająca kapitał zakładowy w wysokości 4 310 000,00 PLN, numer NIP: 6462972261 i nr REGON: 380854970.
a) Apteka Stacjonarna – dowolna apteka realizująca zamówienie składane w ramach Rezerwacji z wykorzystaniem funkcjonalności Serwisu. Aktualna lista Aptek Stacjonarnych dostępna jest w Serwisie pod adresem: https://www.allecco.pl/apteki
b) Dzień roboczy – oznacza dzień tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
c) Hasło – ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Klienta podczas Rejestracji, wykorzystywany w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta;
d) Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, w tym Konsument, a w wypadkach przewidzianych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która na zasadach określonych niniejszym Regulaminem zamierza dokonać Rezerwacji;
e) Konsument – Klient będący osobą fizyczną posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, będąca konsumentem w rozumieniu art. 221 K.C. oraz osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego w rozumieniu art. 7aa Ustawy o prawach konsumenta, korzystająca z Serwisu po zarejestrowaniu w Serwisie lub korzystająca z Serwisu bez rejestracji, dla której zawarcie Umowy Sprzedaży nie jest bezpośrednio związane z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
f) Konto Klienta / Konto - indywidualny dla każdego Klienta panel, uruchomiony na jego rzecz przez Allecco, zgodnie z zasadami zawartymi w Regulaminie Serwisu Allecco.pl dostępnym pod linkiem https://www.allecco.pl/strony/regulamin_serwisu.html po dokonaniu przez Klienta Rejestracji. Klient uzyskuje dostęp do Konta Klienta za pomocą Loginu i Hasła. Klient loguje się na swoje Konto po dokonaniu Rejestracji w Serwisie pod adresem: https://www.allecco.pl/customer/action/register
g) Login – adres poczty elektronicznej, podany przez Klienta podczas Rejestracji, służący do logowania się do Konta.
h) Podmiot wykonujący działalność leczniczą – wykonujący działalność leczniczą w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 5 Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, dokonujący zakupów w Aptece;
i) Podmiot prowadzący praktykę weterynaryjną – podmiot świadczący usługi w zakresie medycyny weterynaryjnej;
j) Produkt – produkt, który Klient może zarezerwować za pośrednictwem Serwisu na zasadach określonych niniejszym Regulaminem;
k) Prawo farmaceutyczne – ustawa z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r. poz. 2301);
l) Rejestracja – założenie przez Klienta Konta w Serwisie poprzez podanie danych, wymienionych w formularzu rejestracji konta i dopełnienie czynności rejestracyjnych, w tym zaakceptowanie niniejszego Regulaminu;
m) Regulamin – niniejszy regulamin. W kwestiach Usług Elektronicznych świadczonych przez Aptekę drogą elektroniczną Regulamin Serwisu Allecco.pl jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ust. 1 pkt 1) Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
n) Rezerwacja – usługa umożliwiająca Klientowi zarezerwowanie Produktu w wybranej przez niego Aptece Stacjonarnej, w której nastąpić ma odbiór własny zamówionego Produktu, zgodnie z Regulaminem rezerwacji produktów. Produkty lecznicze wydawane na receptę mogą być wyłącznie przedmiotem Rezerwacji;
o) Serwis – serwis dostępny pod adresem www.allecco.pl, administrowany przez ALLECCO, w ramach którego ALLECCO świadczy drogą elektroniczną usługi, umożliwiające Klientowi przeglądanie treści zawartych w Serwisie oraz umożliwia Klientowi przekierowanie na Stronę, gdzie Klient może zawrzeć z Apteką Wysyłkową umowę sprzedaży na odległość lub umowę rezerwacji Produktu leczniczego zawieraną i realizowaną przez wybraną przez Klienta Aptekę Stacjonarną.
p) Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
2. Postanowienia ogólne.
2.1. Rezerwacja Produktów za pośrednictwem Serwisu jest prowadzona przez Allecco. Rezerwacji Produktów za pośrednictwem Serwisu można dokonać po dokonaniu Rejestracji i stworzeniu indywidualnego Konta, jak również bez Rejestracji. Rejestracja wykonywana jest poprzez podanie Loginu oraz stworzenie Hasła. W wyniku Rejestracji Klient otrzymuje dostęp do Konta. Szczegóły dotyczące Rejestracji zawarte są w Regulaminie Serwisu Allecco.pl, dostępnym pod linkiem https://www.allecco.pl/strony/regulamin_serwisu.html
2.2. Rezerwacja Produktów nie oznacza zawarcia umowy sprzedaży. Umowa sprzedaży odnosząca się do Produktów objętych Rezerwacją zawierana jest bezpośrednio w lokalu Apteki z wybraną przez Klienta Apteką, która sprzedaje oraz wydaje zarezerwowany Produktów w lokalu Apteki. Zawarcie umowy sprzedaży odnoszącej się do Produktów objętych Rezerwacją następuje w lokalu Apteki podczas odbioru zarezerwowanych Produktów.
2.3. W sprawach związanych z Rezerwacją Produktów za pośrednictwem Serwisu można kontaktować się z Allecco pod adresem korespondencyjnym: Allecco Sp. z o.o., z siedzibą w Mysłowicach 41-409, ul. Białobrzeska 45, adres e-mail: info@allecco.pl bądź pod numerem telefonu 32 744 35 62. Allecco będzie się kontaktować z Klientem na podany w trakcie rejestracji adres e – mail lub na podany numer przez Klienta numer telefonu.
2.4. Warunkiem korzystania z usług dostępnych w Serwisie jest dostęp do sieci Internet, dostęp do poczty elektronicznej i przeglądarka internetowa umożliwiająca wyświetlanie stron internetowych.
2.5. Ogłoszenia, cenniki i inne informacje o Produktach w Serwisie nie stanowią oferty sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do zawarcia Umowy Sprzedaży.
2.6. Informacje dotyczące Produktów publikowane w Serwisie, mają charakter wyłącznie informacyjny i identyfikacyjny.
2.7. Treści publikowane w Serwisie nie stanowią porad o charakterze medycznym; nie stanowią diagnozy, nie mogą być podstawą diagnozy ani zaleceń w zakresie leczenia. Przed użyciem produktu leczniczego należy zapoznać się z ulotką zawierającą wskazania, przeciwwskazania, dane dotyczące działań niepożądanych i dawkowania, oraz informacje dotyczące stosowania produktu leczniczego, W przypadku wątpliwości skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany może zagrażać życiu i zdrowiu.
2.8. Wszelkie treści, elementy graficzne, oznaczenia publikowane w Serwisie chronione są prawami autorskimi, wobec czego zabronione jest jakiekolwiek ich kopiowanie w celu dalszego rozpowszechniania.
3. Produkty objęte Rezerwacją
3.1. Z zastrzeżeniem poniższych punktów, asortyment produktów dostępnych za pośrednictwem Serwisu obejmuje produkty lecznicze, wyroby medyczne, środki specjalnego przeznaczenia żywieniowego, produkty kosmetyczne, środki higieniczne, suplementy diety, przedmioty do pielęgnacji niemowląt i chorych, i inne (zwane dalej łącznie "Produktami"), dopuszczone do obrotu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej do sprzedaży w aptekach i posiadające wszelkie wymagane przepisami prawa pozwolenia i atesty.
3.2. Rezerwacja Produktów za pośrednictwem Serwisu obejmuje wszystkie Produkty dostępne w Serwisie, w tym:
3.2.1. produkty lecznicze wydawane z przepisu lekarza,
3.2.2. produkty lecznicze wydawane bez recepty, których wydawanie jest ograniczone wiekiem pacjenta. Przy czym Apteka, w której ma nastąpić odbiór takiego produktu leczniczego, może odmówić sprzedaży i wydania produktu, w przypadku nieokazania dokumenty potwierdzającego ukończenie 18. roku życia przez osobę próbującą kupić w Aptece zarezerwowany produkt leczniczy,
3.2.3. produkty lecznicze dostępne bez recepty zawierające w składzie: pseudoefedrynę, kodeinę lub dekstrometorfan,
3.2.4. produkty lecznicze, wyroby medyczne oraz środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego, jeżeli do ich wydania niezbędne jest przedłożenie zapotrzebowania przez Podmiot wykonujący działalność leczniczą lub inny podmiot oraz przez Podmiot prowadzący praktykę weterynaryjną, dla których wymaga jest recepta ad usum proprium, a także produkty zawierające środki odurzające lub substancje psychotropowe wydane na podstawie zgody otrzymanej od Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego.
3.2.5. produkty wymagające warunków chłodniczych lub innych specjalnych warunków.
3.3. W odniesieniu do produktów leczniczych Klient może zarezerwować wyłącznie liczbę Produktów przeciętnie zamawianą na potrzeby indywidualne (niekomercyjne). Serwis nie pośredniczy w sprzedaży Produktów na rzecz przedsiębiorców. W przypadku podejrzenia naruszenia powyższej zasady Apteka ma prawo odmówić realizacji zamówienia. Odmowa zawiera uzasadnienie, w szczególności, zgodne z pkt 4.10 niniejszego Regulaminu poniżej. Odmowy są archiwizowane przez Aptekę.
3.4. Apteka wydaje zarezerwowane Produkty zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności po okazaniu zapotrzebowania przez Podmiot wykonujący działalność leczniczą lub inny podmiot, recepty ad usum proprium przez Podmiot prowadzący praktykę weterynaryjną lub zgody otrzymanej od Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego.
3.5. Jeżeli określone postanowienia niniejszego Regulaminu będą dotyczyć tylko określonej grupy lub kategorii Produktów, zostanie to wyraźnie zaznaczone w treści Regulaminu.
3.6. Apteka nie prowadzi obrotu hurtowego produktami leczniczymi w rozumieniu art. 72 ust. 3 ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne, ani nie zbywa produktów leczniczych podmiotom będącym uczestnikami tego obrotu, w tym w szczególności innym aptekom ogólnodostępnym, punktom aptecznym, hurtowniom farmaceutycznym, a także innym nieuprawnionym podmiotom.
4. Dokonywania Rezerwacji.
4.1. Rezerwacji Klient może dokonać bez Rejestracji, jak i po dokonaniu bezpłatnej Rejestracji w Serwisie oraz założeniu indywidualnego Konta. Szczegóły dotyczące Rejestracji oraz założenia Konta, znajdują się w Regulaminie Serwisu Allecco.pl dostępnego pod linkiem https://www.allecco.pl/strony/regulamin_serwisu.html Apteka będzie się kontaktować z Klientem na adres e-mail podany podczas dokonywania Rezerwacji.
4.2. Klient może dokonywać Rezerwacji Produktów za pośrednictwem Serwisu przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
4.3. W ramach Rezerwacji Allecco umożliwia jedynie dokonanie Rezerwacji, tj. zarezerwowanie terminu odbioru Produktu we właściwej Aptece, zaś umowa sprzedaży Produktu zawierana jest bezpośrednio pomiędzy Apteką a Klientem w chwili zapłaty ceny Produktu bezpośrednio w Aptece.
4.4. Złożenie Rezerwacji w Serwisie możliwe jest jedynie po osiągnieciu kwoty minimalnej. Aktualna wysokość minimalnej kwoty zamówienia dostępna jest w Serwisie w zakładce https://www.allecco.pl/strony/delivery_prices.html
4.5. W celu Rezerwacji Produktu oferowanego przez Aptekę w Serwisie, Klient zobowiązany jest wypełnić elektroniczny formularz Rezerwacji, zgodnie ze wskazówkami wskazanymi w Serwisie, a następnie wysłać prawidłowo wypełniony elektroniczny formularz Rezerwacji.
4.6. Dokonanie Rezerwacji następuje w momencie kliknięcia w elektronicznym formularzu pola: „REZERWUJĘ”.
4.7. Warunkiem dokonania Rezerwacji jest podanie przez Klienta wszystkich informacji niezbędnych do jego dokonania, tj.:
4.7.1. imię i nazwisko (nazwa) Klienta, adres e-mail, numer telefonu kontaktowego, Apteka w której nastąpi odbiór zarezerwowanych produktów;
4.7.2. imię i nazwisko (nazwa) odbiorcy zamówionych Produktów, adres e-mail, numer telefonu kontaktowego, jeśli nie są zgodne z danymi Klienta, Apteka w której nastąpi odbiór zarezerwowanych produktów;
4.7.3. nazwa, dawka, wielkość opakowania, postać farmaceutyczną oraz liczbę zamawianych Produktów.
4.8. Po dokonaniu Rezerwacji, Klient otrzymuje email potwierdzający wysłanie przez niego prośby o dokonanie Rezerwacji: „Nowa rezerwacja nr XXX”. W kolejnym kroku następuje weryfikacja dostępności Produktów objętych rezerwacją. Po zakończeniu weryfikacji dostępności Produktów objętych Rezerwacją, Klient otrzymuje email („Potwierdzenie przyjęcia rezerwacji nr XXX”) albo email odmawiający realizacji Rezerwacji zgodnie z postanowieniami pkt 4.9-4.10. Po skompletowaniu Produktów objętych Rezerwacją, Klient otrzymuje wiadomość email („Twoja Rezerwacja nr xxx jest gotowa do odbioru”). W wiadomości email wskazany jest również adres Apteki oraz lista Produktów objętych Rezerwacją, a także termin, do kiedy Produkt objęty Rezerwacją będzie oczekiwał na odbiór Klienta. Po upływie ww. terminu Produkt objęty Rezerwacją może nie być dostępny we wskazanej Aptece.
4.9. O dostępności lub braku dostępności produktu, potwierdzeniu przyjęcia Rezerwacji lub odmowie przyjęcia Rezerwacji, Allecco informuje Klienta w terminie do 3 dni roboczych, od dnia potwierdzenia otrzymania prośby o dokonanie Rezerwacji, a dla Usługi „Odbiór za 1h” do 1h od godziny otrzymania prośby o dokonania Rezerwacji. Odbywa się to poprzez przesłanie Klientowi, na podany w trakcie składania prośby o dokonanie Rezerwacji adres e-mail lub telefonicznie, stosownej wiadomości zawierającej informację o potwierdzeniu Rezerwacji lub odmowie przyjęcia Rezerwacji wraz z uzasadnieniem, zawierającym podstawę odmowy z uwzględnieniem zapisów w pkt. 4.10 niniejszego Regulaminu poniżej, chyba, że przekazanie powyższej informacji we wskazanym powyżej terminie będzie niemożliwa z powodu działania siły wyższej. W przypadku podania niepełnych lub błędnych danych może istnieć konieczność weryfikacji Rezerwacji drogą elektroniczną lub telefoniczną.
4.10. Apteka zastrzega sobie prawo odmowy dokonania Rezerwacji w następujących przypadkach:
4.10.1. formularz Rezerwacji nie został wypełniony poprawnie, a Apteka nie może skontaktować się z Klientem w celu weryfikacji danych;
4.10.2. Produkt został wycofany z obrotu lub wstrzymany w obrocie na terenie RP po dokonaniu Rezerwacji przez Klienta, ale przed jego realizacją/ skompletowaniem;
4.10.3. istnieje uzasadnione podejrzenie, że wydanie zamówionych Produktów może zagrażać życiu lub zdrowiu pacjenta;
4.10.4. zrealizowanie Rezerwacji skutkowałoby naruszeniem przez Aptekę przepisów prawa dotyczących prowadzenia obrotu detalicznego produktami leczniczymi i bezpośredniego zaopatrywania ludności w produkty lecznicze.
4.11. Klient jest na bieżąco informowany, za pośrednictwem generowanych automatycznie wiadomości e-mail o statusie Rezerwacji.
4.12. Dokonanie Rezerwacji Produktów, których zakup wymaga przedstawienia recepty, zapotrzebowania, recepty ad usum proprium lub zgody otrzymanej od Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego (dalej jako: „WIF”), nie daje gwarancji ich sprzedaży przez Aptekę. Weryfikacji prawidłowości wystawienia recepty, zapotrzebowania, recepty ad usum proprium lub zgody WIF, dokonuje farmaceuta przy sprzedaży Produktu w lokalu Apteki. Allecco nie ponosi odpowiedzialności za odmowę sprzedaży Produktu lub ustalenie ceny sprzedaży Produktu na innym poziomie niż wskazany w Serwisie, jeżeli powyższe wynika z okoliczności, za które Allecco nie ponosi odpowiedzialności.
5. Ceny Produktów
5.1. Ceny Produktów uwidocznione w Serwisie podane są w złotych polskich i są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
5.2. Cena podawana przy Rezerwacji Produktów wydawanych na receptę podlegających refundacji stanowi urzędową cenę sprzedaży. Weryfikacja uprawnień Klienta do uzyskania refundacji ceny sprzedaży Produktu dokonuje farmaceuta w Aptece przy zawieraniu umowy sprzedaży.
5.3. Sprzedaż Produktów w ramach Rezerwacji następuje w Aptece. Sposoby płatności dostępne w Aptece regulowane są przez zasady działania konkretnej Apteki przy uwzględnieniu właściwych przepisów. Zgodnie z przepisami każda Apteka zobowiązana jest do przyjmowania płatności gotówkowych. Możliwość skorzystania z pozostałych form płatności (np. karta bankomatowa i inne) uzależnione są od ich dostępności w Aptece realizującej Rezerwację.
5.4. Ceny produktów leczniczego wydawanych bez recepty, wyrobów medycznych, kosmetyków, suplementów diety, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego podane w Serwisie są cenami maksymalnymi. Wiążąca cena za ww. produkty podawana jest przed zawarciem umowy sprzedaży w lokalu Apteki. Ceny Produktów objętych refundacją są sztywne i są jednakowe w każdej Aptece.
5.5. Usługa Rezerwacji jest nieodpłatna.
6. Paragony i faktury VAT
6.1. W momencie odbioru zarezerwowanych produktów, Apteka wystawi dowód zakupu, tj. paragon fiskalny lub (na wyraźne życzenie Klienta) fakturę VAT, zgodnie z wymogami właściwych ustaw i po okazaniu niezbędnych dokumentów, jeżeli takie są wymagane.
6.2. Faktury w przypadku Produktów, które mogą być wydane w lokalu Apteki jedynie po okazaniu recepty, zapotrzebowania, recepty ad usum proprium lub zgody otrzymanej od Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego, wystawiane są przez Aptekę, zgodnie z jej właściwym regulaminem i właściwymi przepisami.
7. Odbiór Produktów.
7.1. Do Produktu zarezerwowanego w ramach Rezerwacji zastosowanie ma opcja dostawy „Odbiór w Aptece” we właściwej Aptece.
7.2. Klient zobowiązany jest do odbioru zamówionych Produktów. Brak odbioru i zapłaty za Produkt w ciągu 5 Dni roboczych od otrzymania potwierdzenia w formie wiadomości e-mail o skompletowaniu Rezerwacji i o możliwości odbioru Produktu z właściwej Apteki skutkuje anulowaniem Rezerwacji.
7.3. Rezerwacje mogą być dokonywane w Aptekach mających swoje siedziby na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
7.4. Apteka wydaje Produkty objęte Rezerwacją w lokalu w sposób zgodny z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności Apteka dokonuje weryfikacji uprawnień Klienta poprzez weryfikację recepty, zapotrzebowania, recepty ad usum proprium lub zgody otrzymanej od Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego.
7.5. Dla wybranych Produktów możliwe jest udostępnienie Produktu w ramach usługi Rezerwacji w ciągu 1 godziny w wybranej przez Klienta Aptece (dalej: Usługa „Odbiór za 1h”). Lista Aptek realizujących Usługę „Odbiór za 1h” znajduje się w zakładce https://www.allecco.pl/apteki Dla części Produktów dostępna będzie jedynie opcja standardowej Rezerwacji opisana w niniejszym pkt 7, bez Usługi „Odbiór za 1h”. Dostępność Usługi „Odbiór za 1h” dla danego Produktu widoczna jest podczas przeglądania Serwisu przy na karcie Produktu.
7.6. Zakup i dostawa Produktu w Usłudze „Odbiór za 1h” jest możliwa zarówno dla pojedynczych, jak i dla dowolnej ilości produktu. Klient nie może łączyć w ramach jednej Rezerwacji Produktów dostępnych w Usłudze „Odbiór za 1h” oraz Produktów poza tą Usługą. Klient może zamówić Produkt w Usłudze „Odbiór za 1h” dla dwóch lub większej ilości Produktów tylko, jeżeli wszystkie Produkty z danej Rezerwacji są dostępne w Usłudze „Odbiór za 1h”. W przypadku, jeżeli Klient doda do Rezerwacji Produkt niedostępny w Usłudze „Odbiór za 1h”, Rezerwacja nie będzie mogła być zrealizowana. W celu zrealizowania Rezerwacji w Usłudze „Odbiór za 1h”, Klient musi usunąć z koszyka Produkty niedostępne w Usłudze „Odbiór za 1h”. Do Usługi „Odbiór za 1h” stosuje się odpowiednio postanowienia niniejszego Regulaminu, w szczególności pkt 4.
8. Reklamacje dotyczące Produktów
8.1. Serwis umożliwia wyłącznie dokonanie Rezerwacji Produktów, w celu zapewnienia ich dostępności w wybranej przez Klienta Aptece. Sprzedaż Produktów jest dokonywana z chwilą odbioru zarezerwowanego Produktu. W związku z powyższym, w celu złożenia reklamacji lub dokonania zwrotu Produktu, należy się skontaktować bezpośrednio z Apteką. Przypominamy jednak, że:
8.2. Zgodnie z art. 96 ust. 7 i 8 ustawy z dnia z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne produkty lecznicze, środki specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyroby medyczne wydawane z apteki nie podlegają, co do zasady zwrotowi. Wyjątek stanowią sytuacje, w których produkt leczniczy albo wyrób medyczny dotknięte są wadą jakościową, zostały niewłaściwie wydane. Ponadto można zwrócić produkt leczniczy, gdy został on sfałszowany.
8.3. Pozostałe Produkty, niewskazane w pkt 8.2 powyżej, mogą zostać zareklamowane w Aptece, w której dokonano Rezerwacja na zasadach ogólnych.
8.4. Allecco oświadcza, iż będzie podejmowało starania mające na celu zapewnienie należytej jakości świadczenia usług i bez zbędnej zwłoki będzie usuwał zauważone lub zgłoszone błędy w działaniu Serwisu.
9. Reklamacje dotyczące działania Serwisu
9.1. Reklamację dotyczące działania Serwisu (z wyłączeniem reklamacji dotyczących Produktów podlegających zgłoszeniu do Apteki) należy zgłosić w następujący sposób:
9.1.1. pisemnie, np. na formularzu reklamacyjnym, skierowanym na adres Allecco, tj. Allecco Sp. z o.o., z siedzibą w Mysłowicach 41-409, ul. Białobrzeska 45
9.1.2. elektronicznie na adres e-mail: info@allecco.pl
9.1.3. telefonicznie pod nr tel. 32 744 35 62
9.2. Reklamacja winna zawierać informacje o przyczynach reklamacji, żądanie Klienta oraz informacje pozwalające zidentyfikować Klienta i Produkt, tj. numer zamówienia, datę zakupu produktu, imię i nazwisko Klienta, dane adresowe Klienta, adres poczty elektronicznej Klienta.
9.3. Allecco dokona rozpatrzenia reklamacji i powiadomi Klienta o jego wyniku w terminie 14 dni od dnia otrzymania kompletnej informacji niezbędnej do rozpatrzenia reklamacji, w formie pisemnej bądź elektronicznej, na wskazany przez Klienta adres/adres e-mail.
10. Odstąpienie od Umowy.
10.1. Z zastrzeżeniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa, Konsument, który zawarł z Allecco umowę w zakresie Rezerwacji Produktów, może od niej odstąpić bez podawania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy Rezerwacji Produktów objętej niniejszym Regulaminem. Odstąpienie od umowy zawartej pomiędzy Allecco a Klientem dotyczy jedynie bezpłatnej usługi Rezerwacji, nie dotyczy umowy sprzedaży zawieranej pomiędzy Klientem a Apteką w lokalu Apteki, ani zwrotu Produktów do Apteki. Anulowanie Rezerwacji następuje automatycznie po okresie 5 Dni roboczych. W przypadku automatycznego anulowania Rezerwacji Klient nie ponosi z tego tytułu żadnych kosztów. Anulowanie Rezerwacji nie wymaga odstąpienia od umowy pomiędzy Allecco a Klientem, w tym nie wymaga wypełnienia i wysłania formularza o odstąpieniu wskazanego w Załączniku nr 1.
10.2. Do zachowania terminu, o którym mowa w pkt 10.1 powyżej, wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy, o której mowa w pkt 10.1, przed jego upływem na adres Allecco: aleja Niepodległości 106, Tychy 43-100, lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e–mail Allecco:info@allecco.pl
10.3. Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu. Pouczenie o odstąpieniu od umowy zawarte jest w Załączniku nr 2 do Regulaminu.
10.4. W razie odstąpienia od umowy, o której mowa w pkt 10.1, umowa uważana jest za niezawartą.
11. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur.
11.1. Każdemu przysługuje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń zgodnie z procedurą Internetowego Rozstrzygania Sporów opracowaną przez Komisję Europejską dostępną na stronie internetowej:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL
11.2. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami stron internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
• http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
• http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
• http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
12. Postanowienia końcowe.
12.1. Niezależnie od innych postanowień niniejszego Regulaminu, niektóre usługi i funkcjonalności opisane w niniejszym Regulaminie mogą nie być dostępne w danym momencie lub na danym obszarze geograficznym. Część usług i funkcjonalności może również zostać czasowo zawieszona lub wyłączona, inne mogą być wdrażane etapami.
W przypadku, gdy dana usługa i/lub funkcjonalność jest dostępna, jest ona realizowana zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
12.2. Informacje o przetwarzaniu danych osobowych Klientów przez ALLECCO zawarte są w Polityce Prywatności serwisu allecco.pl dostępnej na w zakładce: https://www.allecco.pl/strony/polityka_prywatnosci.html
12.3. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawartej Umowy Sprzedaży następuje poprzez (1) udostępnienie Regulaminu w Serwisie, oraz (2) przesłanie Konsumentowi wiadomości e-mail na adres wskazany w Koncie Klienta lub w formularzu Zamówienia Produktu, a w przypadku Umowy Sprzedaży także przez (3) dołączenie do przesyłek dowodu złożenia Rezerwacji zawierającego specyfikację zamówienia oraz pisemnego potwierdzenia informacji zgodnie z przepisami dotyczącymi umów zawieranych na odległość.
12.4. Allecco zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu z przyczyn organizacyjnych, prawnych lub technicznych. O każdej zmianie Regulaminu Allecco powiadomi Klientów, umieszczając stosowną informację w Serwisie z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu oraz wysyłając widomość e-mail o planowanych zmianach do zarejestrowanych Klientów. W braku zgody na zaproponowaną zmianę Regulaminu, Klient może w trybie natychmiastowym zrezygnować z korzystania z usług Allecco i usunąć swoje konto poprzez przesłanie rezygnacji na adres e-mail info@allecco.pl . Do Zamówień złożonych przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, stosuje się postanowienia Regulaminu w brzmieniu obowiązującym w dniu złożenia Zamówienia.
12.5. Regulamin podlega prawu polskiemu. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się przepisy prawa polskiego.
12.6. Sądem właściwym jest sąd właściwy rzeczowo i miejscowo dla miejsca zamieszkania lub siedziby Klienta.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 22.11.2024 r.
Załącznik nr 1
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat:
Allecco Sp. z o.o., z siedzibą w Mysłowicach 41-409, ul. Białobrzeska 45, NIP:6462972261,
info@allecco.pl
tel: 32/ 744 35 62
Ja …………………………………………… niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy o świadczenie usługi Rezerwacji Produktów:
……………………………………………
……………………………………………
Data zawarcia umowy ……………………………………………
Imię i nazwisko konsumenta …………………………………………… ……………………………………………
Adres konsumenta ……………………………………………. ……………………………………………
Data złożenia odstąpienia ……………………………………………
Podpis konsumenta (tylko jeżeli formularz jest przesłany w wersji papierowej)
Załącznik nr 2
POUCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
Prawo odstąpienia od umowy – informacje ogólne
Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy z Allecco objętej niniejszym Regulaminem.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować Allecco Sp. z o.o., z siedzibą w Mysłowicach 41-409, ul. Białobrzeska 45, e-mail: info@allecco.pl o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład poprzez wysłanie pisma pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną na ww. adres).
Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem ww. terminu.
Skutki odstąpienia od umowy.
Skutkiem odstąpienia od umowy w zakresie bezpłatnej Rezerwacji Produktów pomiędzy Allecco a Klientem jest anulowanie Rezerwacji. W związku z faktem, iż usługa Rezerwacji oferowana przez Allecco jest bezpłatna, a sprzedaż prowadzona jest pomiędzy Apteką a Klientem w lokalu Apteki i nie jest objęta niniejszym Regulaminem, w przypadku odstąpienia od umowy zawartej pomiędzy Allecco a Klientem w zakresie Rezerwacji objętej niniejszym Regulaminem, Allecco nie ma obowiązku zwrotu płatności, a Klient nie ma obowiązku dostarczenia Produktu do Allecco. Za kwestie związane z odstąpieniem od umowy sprzedaży Produktów dokonywanej w lokalu Apteki jest Apteka.